Karburator
4.931 visninger
|
Oprettet:
Indstilling af tomgangs-luftskruen på karburatoren:
Tomgangs-luftskruen har du først skruet helt ind uden at bruge vold, og derefter 1 1/2 omgang ud, (Altså halvanden omgang mod uret), dette er grundindstillingen.
Varm motoren op i få minutter, og indstil tomgangshovedskruen (Den store fingerskrue der løfter spjældet), så motoren kører ca 10-20% hurtigere end den skal når du er færdig.
Nu drejer du tomgangs-luftskruen fra grundstillingen, 1/4 omdrejning ud eller ind, indtil motoren kører med maximum omdrejninger i tomgang, det er muligt du skal dreje ialt 1/2 omdrejning på skruen for at finde dette maximum.
Nu drejes tomgangshovedskruen tilbage, til den tomgangshastighed du faktisk ønsker.
Nu finjusterer du igen tomgangs-luftskruen, for at finde max tomgangshastigheden, men du ligger nu mærke til om 1 omgang ud eller ind, giver nogen forskel i tomgangsomdrejningerne. Hvis det ikke sker nogen ændringer i hastigheden, så lad skruen stå hvor den stod, da du får den bedste acceleration der.
Hvis hastigheden ændrer sig, så slut af med at skrue den 1/8 omg. længere ud end maximum tomgangshastigheden.
Skruen må aldrig være mere end 3 omdrejninger ude, da fjederen bag skruen så ikke kan klemme, og skruen kan ryste sig ud.
Bestemmelse af hoveddysestørrelsen:
Hvis dysen er for stor:
Motorstøjen er kraftig og ujævn
Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
Den kører også dårligere når den er varm
Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
Udstødningsrøgen er kraftig
Tændrøret er olieret
Hvis dysen er for lille:
Motoren bliver meget varm
Den kører bedre når chookeren bruges
Den har dårlig acceleration
Tændrøret afbrændes til sidst
Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok
Tomgangs-luftskruen har du først skruet helt ind uden at bruge vold, og derefter 1 1/2 omgang ud, (Altså halvanden omgang mod uret), dette er grundindstillingen.
Varm motoren op i få minutter, og indstil tomgangshovedskruen (Den store fingerskrue der løfter spjældet), så motoren kører ca 10-20% hurtigere end den skal når du er færdig.
Nu drejer du tomgangs-luftskruen fra grundstillingen, 1/4 omdrejning ud eller ind, indtil motoren kører med maximum omdrejninger i tomgang, det er muligt du skal dreje ialt 1/2 omdrejning på skruen for at finde dette maximum.
Nu drejes tomgangshovedskruen tilbage, til den tomgangshastighed du faktisk ønsker.
Nu finjusterer du igen tomgangs-luftskruen, for at finde max tomgangshastigheden, men du ligger nu mærke til om 1 omgang ud eller ind, giver nogen forskel i tomgangsomdrejningerne. Hvis det ikke sker nogen ændringer i hastigheden, så lad skruen stå hvor den stod, da du får den bedste acceleration der.
Hvis hastigheden ændrer sig, så slut af med at skrue den 1/8 omg. længere ud end maximum tomgangshastigheden.
Skruen må aldrig være mere end 3 omdrejninger ude, da fjederen bag skruen så ikke kan klemme, og skruen kan ryste sig ud.
Bestemmelse af hoveddysestørrelsen:
Hvis dysen er for stor:
Motorstøjen er kraftig og ujævn
Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
Den kører også dårligere når den er varm
Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
Udstødningsrøgen er kraftig
Tændrøret er olieret
Hvis dysen er for lille:
Motoren bliver meget varm
Den kører bedre når chookeren bruges
Den har dårlig acceleration
Tændrøret afbrændes til sidst
Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok

Karburator
sep 2004
Følger: 22 Følgere: 30 Scootere: 3 Emner: 4 Svar: 25
Jeg har et lille problem med min scooter, og jeg kan se du har arbejdet "lidt" i spf 2.
- cylinder: .
- Remskive: Variator Stage 6 Sport Pro.
- vario: poline/ ruller 11gr.
- luftfilter: Koso Turbine Powerfilter
- Karburator:motoforce 17,5 m/ auto choker.
- udstødning: Top powered performence
- Stage 6 Indsugningsforstærker.
- Kilerem Stage 6 Pro.
- top performence powered udstødning.
Jeg ved ikke hvad der kan være galt, fordi jeg har næsten skruet luft skruen helt ind og omdr. skruen gi'r slet ingen effekt, men den er pisse svær at få startet...
Jeg skal næsten stå og tæske løs på den som sindsyg i et godt stykke tid før der sker noget..
Jeg tror det er en kombination af for stort filter, for stor studs og forkert dyse, men jeg ved det ikke...
Håber du vil hjælpe mig.
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 14 Scootere: 10 Emner: 550 Svar: 2.663
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 215 Svar: 490
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
du må prøve dig frem med tomgangen
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 215 Svar: 490
cyllinderen , er lidt garrage tunet elelrs alt andet std ?
Kan du ikke sige hvordan tomgangskruen luftskruen og dyse skal være så ?
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
hvad er resten af din opsætning hva størelse karb osv
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 4 Emner: 215 Svar: 490
Hej Mike, min karbu er firkantet og ser ikke helt sådan ud, jeg har skiftet dysen fra 64 til 70 og tomgangskuren er helt i bund ?
og den kan stadig ikke stå i tomgang = hvad kan jeg gøre ?
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 2 Emner: 177 Svar: 572
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Scootere: 2 Emner: 11 Svar: 46
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Scootere: 1 Emner: 36 Svar: 232
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
også spørger han ikke engang før han kopiere !!!!
Prøv også lige at gik på hvornår min er oprettet og hans er !
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Scootere: 12 Emner: 29 Svar: 102
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 80 Følgere: 81 Scootere: 7 Emner: 175 Svar: 626
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 5 Emner: 132 Svar: 315
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
okt 2006
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 5 Emner: 132 Svar: 315
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Scootere: 2 Emner: 449 Svar: 3.373
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Scootere: 1 Emner: 201 Svar: 471
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 2 Emner: 103 Svar: 2.941